Overslaan en naar de inhoud gaan

Simon Neefjes vertrekt bij TBWA, Rik Ledder volgt hem op

Na 20 jaar tijd om ‘echt iets anders te gaan doen’.
Miniatuurvoorbeeld
Simon Neefjes
© TBWA
Miniatuurvoorbeeld
Simon Neefjes
© TBWA

Simon Neefjes vertrekt na 20 jaar bij TBWA. Hij heeft te kennen gegeven zijn functies eind dit jaar neer te leggen. Rik Ledder, momenteel managing director, volgt Neefjes met ingang van volgend jaar op als ceo van TBWA\Neboko Groep.

related partner content for mobile comes here

Neefjes zette bijna 20 jaar geleden samen met Diederick Koopal en Cor den Boer Neboko op, dat in 2002 werd overgenomen door TBWA. Vanaf 2004 was Neefjes ceo van TBWA\Nederland, een rol die zich uitstrekte over meerdere bureaus. Vanaf 2014 was hij ook lid van het Internationale TBWA MT.

Meest onmisbare 

Onder Neefjes’ regime werd TBWA\Neboko vier keer uitgeroepen tot Bureau van het Jaar, de laatste keer dit jaar. Neefjes zelf werd in 2012 gekozen tot Reclameman van het Jaar en in 2013 Meest Onmisbare Man in de reclame-, marketing- en mediabranche.

Neefjes treedt eveneens af als ceo van TBWA NL en als lid van het wereldwijde managementteam van TBWA. De leiding van TBWA NL wordt voorlopig ingevuld door cfo Erik Kellerhuis met wie hij samen de directie vormde. Rik Ledder neem de ceo-functie van TBWA\Neboko over, terwijl zijn taken als managing director worden overgenomen door Patritia Pahladsingh. Esther Brouwer, business director, wordt managing partner.

(Tekst loopt verder onder foto's)

TBWA\Mobile
Rick Ledder Tbwa

Flinke transformatie

Neefjes, die bij TBWA blijft betrokken als extern adviseur, maakt zich weinig zorgen over de overgang. Met creatief leider Darre van Dijk is er de laatste jaren ‘een flinke transformatie bewerkstelligd’, stelt hij. ‘Marc Leurs, head of strategy and media arts, heeft een sterk vernieuwde afdeling neergezet, Rik en Patritia geven al geruime tijd samen met mij zakelijk leiding aan het bureau, dus ik verwacht dat de overgang voor iedereen soepel zal verlopen.’

Neefjes heeft ervoor gekozen de komende periode 'even niks te doen' en geen te leiding geven. 'Ik zie dat echt als een luxe. Na 20 jaar ga ik mij rustig oriënteren op wat ik ga doen. Dat zal geen reclamebureau zijn, want ik vertrek bij het beste bureau van Nederland.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Robert Volten

Verlies van een icoon.
Voor de buitenwereld zou ik het nieuws omschrijven als dat de ‘John de Mol van de reclame’ er mee stopt..
Dank je Simon! Voor zoveel moois en leerzame jaren.
En natuurlijk gefeliciteerd aan Rik en Patritia!

Krijn van Noordwijk

Van harte Simon, met je herwonnen vrijheid.

Michael van Os

Jeetje, hoeveel jaar geleden was t niet dat een oud-collega zeker wist dat je ging vertrekken bij TBWA? Tien jaar, of nóg langer?? Never mind, Simon, ik wens je een mooie tijd toe na je afscheid en dank je voor de bijzonder prettige relatie die we altijd hebben gehad in mijn periode bij Adformatie.

Dick van der Lecq

Da's verdomd verdiend en jammer!

Koen van Niftrik

Nuchter als altijd. Twintig jaar aangevend is ronduit imposant. Succes Simon, even niks straks!

Jan Uitendaal

Toonaangevend bureau al die jaren o.l.v
Simon. Over de opvolging is nagedacht. Gefeliciteerd Rik.

Henny nieuwenhuix

succes én vergeet niet te genieten.

Martin Mol

Jezus Adfo , wat een oud gebakken nieuws. Hebben jullie allemaal niet die laatste aflevering van 'IK VERTREK' gezien waar Simon zonder blikken of blozen een old school jaren 70 porno bioscoop begint. Net naast de Moulin Rouge. Neefjes & de Nichten heet die tent. Lukt hem, het is nu al een fucking succes.

Peggy van Sebillen

Dank Simon. Lichtend voorbeeld. Ik wens je alle moois van de wereld toe.

Jan Willem Hoogeweegen

Ha Simon, 20 super jaren. Ik had het een dezer dagen nog met iemand over ons Zonnatura-filmpje, jullie eerste TVC van NeBoKo, en direct zag hij het nog helemaal voor zich. Ik heb zelf nog vele gedenkwaardige momenten aan de samenwerking met je. Geniet van je rustpauze straks.

henriette tammes

well done!! en nu verder genieten.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in