Overslaan en naar de inhoud gaan

McDonald’s zet Big Mac extra in de schijnwerpers

De klassieke Big Mac burger bestaat dit jaar 50 jaar. Een goede reden voor McDonald’s om deze burger extra in de schijnwerpers te zetten
Partner
TBWA

We're TBWA\NEBOKO and we are known as the Disruption® Company. We help brands find strategic and creative white space through the power of Disruption®. We develop business-changing, culture-defining and award-winning ideas for brands. And we’ve got the hardware to prove it. Agency of the Year 2017, we have been recognized with top honors from every major creative award show, including Cannes Lions, ADCN, and Effies. TBWA is a global collective and has proven to be a catalyst in uniting over 11,300 people, operating in 305 agencies, in 98 different countries.

Miniatuurvoorbeeld
© Big Mac Artwork
Miniatuurvoorbeeld
© Big Mac Artwork

Big Mac Kunst

Gezien de burger op wereldwijd niveau onder de aandacht wordt gebracht, is in samenwerking met TBWA wereldwijd iconisch Big Mac artwork gecreëerd. Middels een omnichannel campagne worden deze uitingen in Nederland geshowcased, waaronder digital out-of-home, social, display, en digital. Daarnaast worden deze uitingen ingezet in de restaurants om de verjaardag van de burger te eren.

Met dit artwork illustreert McDonald’s dat er in 50 jaar tijd veel is veranderd in de wereld, maar deze iconische burger altijd hetzelfde is gebleven. Op het artwork worden tussen de twee buns op speelse, visuele wijze populaire veranderingen in de wereld weergeven.

De legende

Naast inzet van exclusief artwork, worden gasten uitgenodigd in de restaurants om twee tijdelijke varianten op de Big Mac burger te komen proeven: de Big Mac Bacon (met bacon) en de Big Mac BLT (met bacon en tomaat).

Ook gebruikers van de vernieuwde McDonald’s app worden (tijdens deze campagne) extra beloond met wekelijks wisselende mobile coupons, die kunnen worden verzilverd in de restaurants. Daarnaast kunnen gebruikers de komende periode iedere week kans maken op unieke prijzen, zoals het Limited Edition Big Mac T-shirt én de geheime Big Mac saus.

MacCoin

Eerder dit jaar heeft McDonald’s wereldwijd ook al de MacCoin gelanceerd ter ere van het vijftigjarige bestaan van de Big Mac. Een wereldwijde valuta, die in ruim 50 deelnemende landen goed is voor één Big Mac. Er zijn 5 Limited Edition designs, die ieder symbool staan voor één van de decennia waarin Big Mac de wereld veroverde.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
TBWA

We're TBWA\NEBOKO and we are known as the Disruption® Company. We help brands find strategic and creative white space through the power of Disruption®. We develop business-changing, culture-defining and award-winning ideas for brands. And we’ve got the hardware to prove it. Agency of the Year 2017, we have been recognized with top honors from every major creative award show, including Cannes Lions, ADCN, and Effies. TBWA is a global collective and has proven to be a catalyst in uniting over 11,300 people, operating in 305 agencies, in 98 different countries.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in