Overslaan en naar de inhoud gaan

Menno Schipper en Nils Taildeman verlaten Havas Lemz: ‘Dit jasje past ons niet’

Creatief duo gaat ‘even lekker freelancen’, maar blijft samen.
Miniatuurvoorbeeld
Menno Schipper en Nils Taildeman
© DDB
Miniatuurvoorbeeld
Menno Schipper en Nils Taildeman
© DDB

'Niet onze cultuur'

Schipper en Taildeman stapten ruim drie jaar geleden over van DDB & Tribal Amsterdam naar toen nog Havas Boondoggle. Schipper: ‘Daar hebben we een goede tijd gehad, met veel energie en prima werk.’

Maar het bureau ging een jaar later, na de overname van Lemz, op in Havas Lemz. Schipper: ‘Dat was superinteressant, maar we kwamen er na verloop van tijd achter dat dit toch niet onze cultuur is. Dan moet je uiteindelijk de conclusie trekken dat je iets anders moet gaan doen.’

Freelancen de toekomst?

Voorlopig gaan beiden ‘lekker even freelancen’. Ze hebben zich aangesloten bij het collectief Those who can. In het achterhoofd speelt wel de gedachte om weer een eigen bureau te beginnen, zegt Schipper desgevraagd.

‘Maar hoe precies, dat weten we niet. De bureauwereld is ook erg aan het veranderen. We laten het eerst even allemaal los en richten ons op het freelancen. Misschien is dat wel de toekomst voor creatieven als wij.’

Vertrek intern opvangen

Willem van der Schoot, ceo van Lemz, zegt dat het vertrek van het duo intern kan worden opgevangen. ‘Na de fusie hebben we ingezet op behoud van kwaliteit. Dat was nodig, maar betekent dat we goed in de seniors zitten. Het vertrek van Schipper en Taildeman, met wie ik goed heb samengewerkt, kunnen we zelf oplossen.’

Schipper en Taildeman werken al erg lang samen. Vijftien jaar geleden kwam het in dienst van McCann-Erickson Advertising. Het werd destijds in Adformatie omschreven als ‘4,01 meter creatie’; Schipper is 2,04 meter, Taildeman 1,97.  

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in