Over de succesvolle Savod-strategie en de grote behoefte aan meer samenwerking. En nieuws: Ad Alliance gaat ook in zee met Canal+/FilmBox.
Apple werkt al tijden aan een goedkoper videostreamingsabonnement met advertenties. Netflix boekt succes met zo'n abonnement.
De streamingreus geeft het goedkopere, reclame-ondersteunde abonnement daarom een belangrijkere rol in zijn strategie.
Ook het goedkoopste abonnement, dat reclames bevat, stijgt in prijs.
Voor het eerst wordt er in Nederland meer gekeken naar streamingdiensten dan naar live tv.
De prijs van het abonnement is nog niet bekendgemaakt. Het reguliere Viaplay-abonnement krijgt binnenkort een prijsverhoging.
Partijen kondigen exclusieve overeenkomst aan voor advertentieverkoop. Kijker krijgt per uur 4 tot 5 minuten commercials voorgeschoteld.
Het gamechatplatform introduceert deze week reclames van gameontwikkelaars. Gebruikers kunnen cadeaus verdienen door taken uit te voeren.
Het bedrijf erkent tegelijkertijd dat één van de drie vernieuwingen streamers mínder geld kan opleveren.