'Employer branding is belangrijker dan ooit', stelt strateeg Jari Kloppenburg.
Het betreft het laatste werk van de hand van Steam. De politie heeft jaarlijks zo’n 7.500 vacatures openstaan.
Doel? Aandacht! Boodschap? ‘Je hoeft geen superheld te zijn om iets te betekenen.’
'Breng het samen'-campagne moet duidelijk maken wat PostNL in huis heeft om nieuwe mensen in huis te halen.
Dienst Justitiële Inrichtingen heeft een grote wervingsvraag, maar is nog te onbekend als werkgever.
‘Opeens heb je het... je wordt conducteur.’ Een campagne van dat kaliber (uit 1999) kunnen we in de huidige war on talent goed gebruiken.
Ons duo Bol en Krouwel is kritisch gestemd over de nieuwe Politie-campagne. ‘Bij dit thema past scherpte, geen vrolijk reclamisch filmpje.'
Juist mensen die geschikt zijn maar drempels ervaren om te solliciteren, wil de politie bereiken, zegt Jari Kloppenburg van Steam.
De wervingscampagne, die vrouwen aan moet spreken op hun competenties, is tegelijkertijd een ode aan de teams van de krijgsmachten.