'Er zit meer achter werken bij DJI’, dat is de pay-off van de nieuwe wervingscampagne voor Dienst Justitiële Inrichtingen (bureau: Steam). De dienst heeft naar eigen zeggen een grote wervingsvraag, terwijl het nog te onbekend is als werkgever. De campagne ging vorige week van start.
Het thema van de campagne is om mensen uit te dagen voorbij vooroordelen te kijken en te ontdekken wat het werk bij DJI nu écht inhoudt. De campagne bestaat uit onder andere online video’s en een nieuwe werkenbijDJI.nl website. Er zijn onder meer beveiligers, verpleegkundigen, sociaal werkers en psychologen nodig. Dit is de commercial:
Door de krappe arbeidsmarkt en de leeftijdsuitstroom heeft DJI te maken met een urgente wervingsopgave. Onvoldoende personeel raakt immers de veiligheid van medewerkers, gedetineerden en de samenleving, stelt de dienst vast. Daarom heeft DJI behoefte aan een aansprekende wervingscampagne, om als werkgever zichtbaar, aantrekkelijk en herkenbaar te worden.
Corin Kuijpers, Senior Employer Branding Specialist bij DJI: ‘We hebben nu nog een relatief onbekende naam op de arbeidsmarkt en als mensen ons wel kennen, merken we dat ze bepaalde vooroordelen hebben, vooral over gedetineerden zelf. Met de campagne kunnen we niet alleen laten zien wat werken bij DJI echt inhoudt, maar ook wat mensen trots maakt om elke dag bij DJI aan de slag te gaan.’
De medewerkers in de video betreffen echte medewerkers bij DJI. Gedetineerden worden gespeeld door acteurs.
Credits:
Opdrachtgever: Dienst Justitiële Inrichtingen
Verantwoordelijken bij DJI: Mascha Beentjes, Corin Kuijpers, Sharon Nobel, Bastiaan Willems.
Bureau: Steam
Concept: Cyril Chermin, Rens de Groot
Art & Copy: Cyril Chermin, Rens de Groot, Maarten Kuipers
Account: Onno Gout, Pim Jansen, Ingrid Bauhuis
Productiemaatschappij: DPPLR
Regie: Charlotte Scott Wilson
DOP: Tim Kerbosch
Producer: Nienke Bliek
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!