Defensie wil meer herkenbaarheid creëren voor de rol van vrouwen binnen haar teams

De wervingscampagne, die vrouwen aan moet spreken op hun competenties, is tegelijkertijd een ode aan de teams van de krijgsmachten. 

Defensie wil meer herkenbaarheid creëren voor de rol van vrouwen binnen haar teams
Steam

Defensie stelt dat het werven van meer vrouwen binnen de strijdkrachten altijd een belangrijk speerpunt is. Om meer balans te creëren in de verhouding tussen mannen en vrouwen binnen de organisatie lanceert het daarom een nieuwe wervingscampagne. De campagne, die vrouwen aan moet spreken op hun competenties, is tegelijkertijd een ode aan de teams van de krijgsmachten. 

De campagne is ontwikkeld door arbeidsmarktcommunicatiebureau Steam.

Vooroordelen wegnemen

Volgens Defensie, een van de grootste werkgevers van Nederland, weten de meeste vrouwen wel dat de krijgsmacht ook een werkplek voor hen is, maar de stap om daadwerkelijk op een baan bij Defensie te solliciteren wordt niet altijd gemaakt.

Defensie zegt te weten dat er nog steeds vooroordelen bestaan, waardoor vrouwen zouden denken dat werken bij daar niet voor hen is weggelegd. De nieuwe campagne moet het tegendeel doen inzien.

Competenties

Defensie wil vrouwen niet tegenover mannen zetten in de krijgsmacht, maar wil werken aan een meer inclusief beeld. Daarom laat het zien dat het bij de krijgsmacht draait om samenwerking, kameraadschap en ‘uitzonderlijk teamwork’. 

In de campagne wordt gefocust op de kracht van een team. ‘Teams bij Defensie functioneren juist door diversiteit en inclusiviteit. Het gaat om de mix van mensen en de kwaliteiten die ze meebrengen’, aldus Defensie.

Defensie Commercial | Ode aan Teams

Weg van sterotypen

Jari Kloppenburg, strategy director bij Steam, zegt dat er weg is gebleven van stereotypen en het creëren van een exclusief vrouwenbeeld. ‘Door in te zetten op competenties en de kracht van het team creëren we een groter beeld van Defensie. Daarmee maken we de rol in het team tegelijkertijd meer herkenbaar voor vrouwen.’ 

De campagne wordt dit najaar uitgerold in bioscopen, op social media en in een outdoorcampagne.

Lees ook: Defensie lanceert nieuwe wervingscampagne voor technici 

Credits:

Opdrachtgever: Ministerie van Defensie
Verantwoordelijk bij opdrachtgever: Alex Franssen, Leontine Messaoudi-Dakriet, Laura Delver, Roy Wesseling

Bureau: Steam
Art & copy: Rob Bary en Kees Karman

Account: Rick Geven en Bernice Schenk

Productie: Big Shots, Martijn Kranenburg, Ivan Barbosa, Monique Janse

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie