HET WERKT! | Elke maand onthult gedragswetenschapper Lotte Verstijnen van Open Now waarom opvallende strategieën of campagnes werken.
'We helpen klussers om hun buren op een vriendelijke manier voor te bereiden op mogelijke overlast.'
TBWA\Neboko is als bureau het meest genomineerd. Aan adverteerderszijde zijn dat Albert Heijn, Praxis, Kruidvat en Hema.
Met de campagne wil Praxis zich onderscheiden van bouwmarkten die hun campagnes 'in de achtertuin' laten afspelen.
CAMPAGNEPRAAT | Praxis en Alfred laten zien dat er in een platgetreden branche altijd nog frisse blikken mogelijk zijn.
Bij de bouwmarktketen vindt de kerstboom al in november gretig aftrek. De campagne is bedacht en ontwikkeld door reclamebureau Alfred.
Verder presenteren ASN Bank, HelloTV en Breast Care Foundation nieuw werk.
De sullige vader uit de vorige campagne hoeft zich in zijn vakantie niet te vervelen.
Het keurmerk EU Ecolabel moet het makkelijker maken om duurzame producten in de bouwmarkt te herkennen.