De nieuwe identiteit en campagne zijn ontwikkeld door Resoluut en Higuita.
Twee topmensen geven in dit interview uitleg over de herpositionering, waar anderhalf jaar lang in het diepste geheim aan gewerkt is.
De vaste gezichten, twee buurmannen, ruimen na jaren het veld. Daar komen géén vaste characters voor terug.
Dik twee jaar na ‘Proef Karakter’, kiest Grolsch nu voor een positionering van ‘verbondenheid’: ‘Tijd voor Elkaar. Tijd voor Grolsch.’
Schoonenberg laat zich na herpositionering voorstaan op service en innovatie. ‘Geen prijsslag met Specsavers en Beter Horen.’
Op 15 september lanceert Zalando zijn nieuwe brand identity. De Duitse webwinkel verrast met onalledaagse modellen. 'Durf jezelf te zijn.'
Hema maakte samen met reclamebureau Alfred International een aantal radicale keuzes. Dit is hun uitleg.
Volkswagen wil geen ‘perfecte reclamewereld’ meer neerzetten, maar zich 'menselijker en levendiger' presenteren.
Frisdrankmerk Pepsi gooit het roer om en positioneert wereldwijd met ‘For the love of it’.