Leasemaatschappij FinancialLease.nl bestaat 12,5 jaar en viert dat mede met een herpositionering en nieuwe merkcampagne. De reclamevideo focust zich volgens FinancialLease op de ondernemers die in leaseauto's rijden.
Aan de bak
De strategie en nieuwe identiteit zijn ontwikkeld door ontwerpbureau Resoluut, waar creatief bureau Higuita tekende voor de campagne. De boodschap van FinancialLease is 'maak het mogelijk' en in de campagne staat de hoofdgedachte 'aan de bak!' centraal. Kimberley van Everdingen, marketingmanager bij FinancialLease, legt uit: 'Waar andere spelers zich vooral richten op praktische waarden als ‘zorgeloos lenen’, en ‘ondersteuning', leggen wij de focus juist op wat ons verbindt met de doelgroep.'
FinancialLease heeft 120 medewerkers en zegt marktleider te zijn op het gebied van financial lease. Het bedrijf heeft zelf geen wagenpark maar regelt de autofinanciering voor ondernemers die een leaseauto willen.
Nieuwe identiteit
Onderdeel van de herpositionering met nieuwe identiteit zijn een nieuwe missie, visie, logo en brandvoice. De campagne start onder meer via online video, 'aanmoedigende statements naast de snelweg' en op specifieke out-of-home-locaties. FinancialLease gebruikt ook social media, online display ads en digitale en lineaire radiozenders. De mediastrategie is ontwikkeld door Digital Heroes, dat onderdeel uitmaakt van Orange Valley.
De online campagnevideo is hieronder te bekijken.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!