'The Future is Exciting. Ready?’. Zo luidt de nieuwe merkclaim die Vodafone deze maand presenteerde. Doel van de wereldwijde herpositionering is onder meer om klanten te laten ervaren wat er met moderne technologie allemaal mogelijk is.
In Nederland werd de merkclaim tot leven gebracht in het Amsterdamse Marnixbad. Een aantal klanten was uitgenodigd om virtueel te zwemmen met witte haaien. Hiervoor haalde Glasnost samen met Vodafone een waterdichte VR-bril naar Nederland. In Zuid-Afrika werden door videoproductiebedrijf EyeForce exclusieve 360 graden videobeelden geschoten van witte haaien die als videostream werden verstuurd.
Omdat 4G onder water een stuk lastiger is dan erboven, was het voor Vodafone een hele uitdaging om dit mogelijk te maken.
'Met deze unieke ervaring laat Vodafone zien hoe de technologie van de toekomst dankzij het Vodafone-netwerk dromen en nieuwe ervaringen dichterbij brengt dan ooit,' zegt Laura van Gestel, manager commercial communications Vodafone. 'Door klanten daadwerkelijk deze techniek te laten beleven, ervaren zij letterlijk de voordelen van innovatie.'
De duik werd begeleid door het Zuid-Afrikaanse onderzoeksteam van White Shark Projects, een organisatie die onderzoek naar witte haaien mogelijk maakt. Zij namen de deelnemers mee in deze onderwaterervaring. Daarnaast gaven zij uitleg over het gedrag van de witte haaien en het onderzoek van White Shark Projects.
De 360 graden stream is hier te zien.
Credits
Klant: Vodafone (Laura van Gestel, Maurice Gilissen, Joke van Griensven, Arthur van Seggelen)
Campagne en concept: Glasnost (Wouter Glaser, Stijn Zwinkels, Chris Peters, Beau Moesman)
Filmproductie: Eyeforce (Bram Koopman, Aemilia van Lent, Suzanne Thijsse)
Eventproductie: Bureau JEZ (Jorine Zoetmulder)
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!