Zilveren Kruis lanceert een campagne waarin een nieuwe gedachte centraal staat: Gezondheid is geen wedstrijd. Dat wil de gezondheidsverzekeraar, zoals Zilveren Kruis zich noemt, laten zien ‘door een beetje ontspanning in gezondheid te brengen’. In de campagne wordt opgeroepen om de TotaalCheck te doen, om zo het eigen beste gezondheidsstappen-plan te achterhalen.
De campagne is ontwikkeld door Dawn.
Mensen motiveren
De gezondheidsverzekeraar zegt zich te bewegen vanuit de overtuiging dat gezondheid een totaalplaatje is; een optelsom van kleine stapjes die allemaal meetellen.
Om mensen te motiveren tot die stappen, wil Zilveren Kruis met de aangeboden TotaalCheck inzichten bieden in de betreffende levensstijl. ‘We laten vervolgens zien hoe er in een eigen tempo dingen veranderd kunnen worden. Op een manier die wél bij de persoon past.’
In aanvullende verzekeringen worden volgens Zilveren Kruis onder andere; healthchecks, laagdrempelige trainingen, mindfulness en slaapcursussen aangeboden om zo een ‘brede gezondheid voor iedereen’ te bieden.
De campagne-video
Gezondheid populariseren
Esther Overmars, strategy director bij Dawn, legt uit dat het bureau samen met Zilveren Kruis intensief samengewerkt heeft om de inzichten om te zetten naar die heldere claim dat gezondheid geen wedstrijd is.
'Zo willen we gezondheid letterlijk populariseren met een through the line campagne die heel breed wordt ingezet.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!