Directeur Klant Contact bij Zilveren Kruis Annemiek Heijer: ‘Wat we met de community willen bereiken is een groep betrokken mensen die met elkaar en met ons in gesprek zijn over wat voor hen belangrijk is als het gaat om zorg en gezondheid’.
De verzekeringsmaatschappij is van mening dat de community een antwoord is op drie trends ‘die de communicatie steeds vaker beïnvloeden’.
1. Van dialoog naar multiloog
Mensen zijn steeds meer online met elkaar in contact. ‘De dialoog wordt hiermee een multiloog die wordt vastgelegd en bewaard.’ Binnen de Zilveren Kruis Community moet het voor mensen mogelijk zijn gesprekken van anderen realtime te volgen, maar de informatie uit de dialoog ook later nog raadplegen. De online gesprekken moeten zo een bron van informatie worden.
2. Health = wealth
Online bronnen worden vaker geraadpleegd om gezondheid gerelateerde informatie te verzamelen. Zilveren Kruis meent daarom dat zorgverzekeraars mensen toegang moeten geven tot goede informatie via online kanalen. Het wil de informatie die beschikbaar komt vanuit de community in een kennisbank opnemen.
3. Review economy
De consument wil volgens Zilveren Kruis realtime zien wat een organisatie doet, hoe ze naar klanten reageert en wat voor ervaring anderen hebben met de dienstverlening. ‘De Zilveren Kruis Community laat ervaringen in zorg en gezondheid zien’, aldus de verzekeraar.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!