XS2 na faillissement over in handen van 2ML Group

Het voltallige personeel en het klantenbestand gaan over naar de nieuwe eigenaar.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

XS2theworld - specialist in mobile strategy en app ontwikkeling - is met ingang van vandaag een onderdeel van , een it-dienstverlener op het gebied van managed services, cloud-diensten en applicatie-ontwikkeling. Het bureau gaat in de nieuwe situatie verder &;met behoud van focus en identiteit&;. 

Het voltallige personeel (twintig medewerkers) en naar verluid ook de klanten van XS2 gaan mee naar de nieuwe eigenaar. Het management komt in handen van de directie van 2ML. De huidige ceo Sander Munsterman (foto) blijft werkzaam voor XS2; hij wordt verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding. Verder verhuist XS2 na bijna tien jaar naar het pand van 2ML in Amsterdam Zuidoost.

Naast 2ML is ook investeerder betrokken bij de overname.

Volgens Munstermann draagt de samenwerking met de strategische partners bij aan &;de kennis, kunde en kapitaal&; die nodig is voor verdere uitbouw en internationalisatie van XS2. &;Dit geeft een positief gevoel voor de toekomst. We hebben nu de kans ons meer te focussen op de ontwikkeling van producten en te profiteren van de komst van het 5G-netwerk.&;

Robin de Vries, ceo van 2ML Group: &;XS2 is een voorloper en pioneer als het gaat om web- en mobile development met een mooi portfolio. Het bedrijf voegt voor ons essentiële waarde toe, omdat ook onze klanten steeds meer behoefte hebben aan mobiele toepassingen. Met elkaars expertise gaan we klanten begeleiden in hun mobiele strategie en zo de dienstverlening aan onze wederzijdse opdrachtgevers versterken.&;

XS2 werd op 16 april failliet verklaard, volgens curator Derk van Geel als gevolg van een uit de hand gelopen belastingschuld. De curator liet bij die gelegenheid al weten de k hoog in te schatten.

XS2 werd in 2013 nog genomineerd voor de Deloitte Technology Fast50 Awards, als een van de vijftig snelst groeiende bedrijven in de Benelux. Dat jaar won het ook een Zilveren Leeuw in Cannes met een 360 graden video-app voor NS Koninklijke Wachtkamers. Klanten zijn onder meer Rabobank, Kas Bank, Hong Kong Tourism Board, Cathay Pacific en internationale bureaus als Ogilvy.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie