WNF vernieuwt communicatie

Het Wereld Natuur Fonds heeft drie veranderingen doorgevoerd op het gebied van haar communicatie met het Nederlands publiek: een nieuwe corporate campagne, een nieuwe huisstijl en een vernieuwd donateursblad. Doel is om de identiteit en het imago van de organisatie beter op elkaar aan te laten sluiten.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Op 7 augustus is het gestart met haar nieuwe corporate campagne 'Beleg in een echt groeifonds. Wereld Natuur Fonds', die is ontworpen in samenwerking met Imagine uit Amsterdam. Doel van de campagne is het belang van natuurbescherming in de perceptie van het Nederlands publiek te vergroten en daarmee de betrokkenheid bij het werk van het WNF te laten toenemen. Ook moet de campagne een bredere lading geven aan het merk WNF. De organisatie doet meer dan voor bedreigde dieren opkomen.

Het WNF zet de volgende middelen in: een tv-commercial, advertenties in diverse media, Boomerangcards, een banner en posters.

Naast de corporate campagne heeft het WNF een huisstijlverandering ondergaan. De basishuisstijlmiddelen, lettertypes en publicaties worden gerestyled. Enterprise IG heeft wereldwijd het Pandalogo aangepast.

Tot slot heeft het donateursblad Panda een koerswijziging ondergaan. Het blad zal meer de rol van het Fonds in de mondiale natuurbescherming verduidelijken en het moet de lezers beter informeren. enthousiasmeren en stimuleren.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie