Wat Aldi allemaal niet doet

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

heeft een geschreven over zijn voormalige werkgever Aldi.

Het boek is in het Nederlands verschenen bij Scriptum onder de titel Zonder Franje.

Aardig is de checklist achterin het boek, waarin Brandes aangeeft wat Aldi allemaal niet doet. Veel duidelijker kan het niet (ook handig als je je eigen Aldi wilt beginnen in jouw vakgebied):

1. geen staffunctionarissen die de leiding alle denkwerk ontnemen
2. geen controle-afdeling die de weg wijst
3. geen extern marktonderzoek
4. geen inzet van consultants
5. geen jaarplannen
6. geen wetenschappelijk samengestelde statistieken die alles laten zien
7. geen wetenschappelijke analyse-technieken voor alle vragen omtrent de marktbewerking
8. geen klantonderzoek
9. geen iso 9000 of TQM
10. geen uitgebreid stelsel van leveringsvoorwaarden om leveranciers uit te persen
11. geen prijsdifferentiatie naar afzetgebied of winkel
12. geen verschillen in assortiment
13. geen complexe berekeningsmethode voor de prijsstelling
14. geen geknoei met de kwaliteit om de winst op te voeren
15. geen complexe techniek in de logistiek
16. geen warenhuisuitstalling in de winkels volgens psychologische criteria
17. geen luxueuze kantoren en bedrijfsauto's
18. geen optreden in het openbaar
19. geen openbare functies
20. geen geschenken van leveranciers
21. geen lunches op uitnodiging van leveranciers

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie