Volgend jaar ben ik 25 jaar actief in de vakjournalistiek. Het grootste deel van die tijd draaide om marketing communicatie en marketing. Ik vind dat een buitengewoon leuk vak. Creatief, afwisselend, en met heel veel inspirerende mensen. En nu ga ik weg.
Intomart GfK heeft de activiteiten overgenomen van Evidens onderzoekdiensten BV.
We willen er eigenlijk niet zo veel meer over horen, maar toch is de meest Wakkere Inhaker in De Telegraaf, Sp!ts en het online netwerk van TMG weer gekozen. Ruim 1.500 lezers hebben de afgelopen weken meer dan 100 inhaakadvertenties beoordeeld op attentiewaarde, originaliteit, waardering en de koppeling met het EK. Net als bij het WK voetbal 2010 wint Heineken.
Steeds meer bierdrinkers drinken alcoholvrij bier. Ruim een op de drie bierdrinkende Nederlanders drinkt wel eens alcoholvrij bier. In 2011 was dit nog ruim een kwart.
Albertien van der Hoeven is benoemd tot directeur Marketing en Business Development bij Wegener Digital. Wegener Digital is de nieuwe entiteit onder Wegener Media die zich richt op het ontwikkelen en uitbouwen van online en mobile initiatieven.
Onderzoek van Spencer Stuart toont aan dat bijna twee derde (65 procent) van de communicatiedirecteuren of chief communications officers (CCO's) wereldwijd, ervaring met crisismanagement als de sleutel tot succes ziet.
Kioe Yap verlaat per 1 juli Conclusion.
VNU Media topman Erik Hoekstra (49, foto) wordt per 15 september 2012 de nieuwe ceo van De Telefoongids.
Monique Opdam, directeur communicatie&PR, vertrekt bij ING Nederland per 1 augustus. Ze heeft nog geen nieuwe baan, maar ‘is wel met partijen in gesprek’.
Ik kreeg een mail van Jan Oldenburger, managing partner bij Roorda. Jan wil niet langer naar het SAN Gala. Lees waarom niet.
Bijna zeventig procent (69 procent) van de Nederlanders zou het waarderen als hun supermarkt op een duurzamere manier EK-gadgets uit zou delen. Eenderde (32 procent) zou eerder bij een supermarkt sparen als deze een duurzamere EK-actie zou voeren. Dit blijkt uit onderzoek van GfK in opdracht van reclamesite Verse Reclame.
Het vermoeden bestaat al langer: doordat iedereen zit te twitteren en facebooken voor de tv, verslapt de aandacht. En wie kijkt er dan nog naar reclame? Studenten Communicatiemanagement van de Hogeschool Utrecht gingen bij de kijkers thuis kijken. En concludeerden dat een deel van de reclamebestedingen op tv niet effectief meer is door de toename van multimedia.
De MOA, dat tegenwoordig Center for Information Based Decision Making & Marketing Research heet, heeft vandaag de genomineerden voor de MOAwards 2012 bekend gemaakt.
Vanavond is bekend gemaakt dat de supermarktformule C1000 verdwijnt. De C1000-winkels die eerder door Jumbo waren gekocht gaan verder onder de Jumbo-formule.