Deze trends volgen uit het Nationaal Bieronderzoek (pdf) dat De Nederlandse Brouwers
hebben laten uitvoeren onder meer dan 500 bierdrinkende Nederlanders. De groei in het segment alcoholarm en -vrij bier, blijkt ook uit de consumptiecinjfers van Nederlandse Brouwers. In 2011 is er in dit segment een stijging zichtbaar van ruim 30 procent ten opzichte van 2010.
Groei consumptie alcoholvrij
Het alcoholvrij segment zit dus in de lift. In 2012 geeft 36 procent van de bierdrinkers aan wel eens alcoholvrij bier te drinken tegenover 28 procent in 2011. Vrouwen drinken het vaker dan mannen (44 procent versus 30 procent).
Pils meest favoriet, speciaalbier in opmars
De totale bierconsumptie is in 2011 met 23,6 miljoen hectoliter nagenoeg stabiel gebleven. Het verbruik in liters per hoofd van de bevolking is 71,7. De top 5 van meest favoriete bieren is constant: pils gevolgd door witbier, overig speciaal bier, bokbier en rosébier. Vrouwen schalen rosébier hoger in dan mannen als favoriete bier. Deze biersoort komt op de derde plaats bij hen. Naast alcoholarm- en alcoholvrij bier is er in 2011 ook een opvallende stijging in het segment speciaalbieren met 6,3% procent naar 308.270 hectoliter.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!