Hoekstra was de laatste jaren vrij druk met VNU Media, dat onlangs aan De Persgroep werd verkocht. Hoekstra moet ook De Telefoongids van een printorganisatie naar een volledig online bedrijf brengen. De eigenaren van De Telefoongids, het online mediaconcern European Directories, vragen dat aan Hoekstra.
Op dit moment leidt ceo Toon Bouten van European Directories zelf de Nederlandse organisatie om zo de op online groei gerichte strategie versneld uit te rollen. Eerder deze maand maakte hij zijn plannen daartoe bekend.
Over de keuze voor Erik Hoekstra zegt hij: ‘Erik weet hoe je een bedrijf zowel strategisch als in de executie, zowel intern als naar de markt toe, moet omvormen. Hij heeft van VNU Media in zes jaar tijd een 100 procent online bedrijf gemaakt. Bij De Telefoongids halen we nu al 50 procent van onze omzet uit online activiteiten, maar we willen dat de komende jaren opvoeren naar meer dan 80 procent. Dat is zijn missie.”
Erik Hoekstra zegt zelf in een toelichting: ‘Dit is een unieke kans voor mij persoonlijk. De Telefoongids is op dit moment al een van de grootste online bedrijven in Nederland. Er is geen bedrijf dat maandelijks meer websites, mobiele applicaties of Facebook pagina’s bouwt of Adwords campagnes verkoopt. Met nieuwe online oplossingen zullen we het MKB nog beter gaan helpen hun bedrijf online verder uit te bouwen. Daar is duidelijk grote behoefte aan. Wat daarbij voor mij doorslaggevend is geweest is de ruimte die de aandeelhouders willen geven om nieuwe online producten de komende jaren in snel tempo uit te rollen. Zonder deze bereidheid tot investeren zou de beoogde online transitie van De Telefoongids onmogelijk zijn.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!