Coca-Cola voegt het productportfolio van Coca-Cola (zoals Coca-Cola, Coca-Cola light, Coca-Cola Zero en Coca-Cola life) samen.
De gezamenlijke identiteit en reclamecampagnes moeten de keuze aan varianten binnen het portfolio benadrukken.
Het imago van de oorspronkelijke Coca-Cola wordt doorgetrokken naar de andere producten binnen het portfolio.
Op de verpakkingen (vanaf maart) en in reclame-uitingen (vanaf half mei) wordt de nadruk gelegd op de specifieke kenmerken en ingrediënten van de producten. Het merk hoopt dat consumenten zo ‘gemakkelijker en bewust kunnen kiezen’.
De uitgangspunten van de éénmerkstrategie:
- In plaats van losstaande merken van Coca-Cola, Coca-Cola Zero, Coca-Cola light en Coca-Cola life in Nederland, is er één Coca-Cola (volgens het merk ‘iconisch’ zichtbaar, ondersteund door de vier varianten;
- De Coca-Colavarianten zonder calorieën worden nu ook meegenomen in de sign-off van alle Coca-Cola-televisiereclames.
- De branding op de Coca-Colablikjes en -flessen zal in dezelfde stijl zijn, in verschillende kleuren die de varianten van elkaar onderscheiden.
- Op de verpakking is informatie zichtbaar, met een omschrijving van ‘de voordelen van iedere Coca-Cola in de range, bijvoorbeeld “zero sugar, zero calories”.’
‘Belangrijke mijlpaal’
Coca-Cola Nederland noemt deze stap een belangrijke mijlpaal. ‘Deze nieuwe strategie legt de nadruk op de specifieke productkenmerken van verschillende soorten Coca-Cola, zodat consumenten eenvoudig en weloverwogen kunnen kiezen naar welke Coca-Cola hun voorkeur uitgaat.’
Lees ook het interview met Jeroen Lampe, marketing manager van Coca-Cola Nederland over de lancering van de éénmerkstrategie.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!