Het Crossmedia Fund van Van den Ende & Deitmers neemt een belang van 30 procent in Advance.
Advance is een interactief mediabedrijf in Hilversum, dat zegt in Nederland marktleider te zijn in de ontwikkeling en exploitatie van interactieve platforms voor adverteerders en consumenten.
Door toetreding van deze nieuwe aandeelhouder verwacht Advance nieuwe concepten te ontwikkelen en sneller te kunnen groeien in binnen- en buitenland.
Bekende voorbeelden van Advance-platforms zijn: Je Echte Leeftijd, Stay or Go, Meer voor Minder, Booming Business, Verjaardagsalarm en GoNoGo. Inmiddels zijn enkele van deze concepten ook geïntroduceerd in Zweden, België en Duitsland.
Frans de Vries, oprichter van Advance over de toetreding van het Van den Ende & Deitmers Crossmedia Fund zegt in het persbericht: 'De interactieve consument zal de komende jaren de media- en marketingcommunicatie-industrie sterk doen veranderen. Met deze investering kunnen we zelfstandig onze groei van de afgelopen jaren doorzetten en onze positie in Nederland en internationaal uitbouwen.
'Met Van den Ende & Deitmers krijgen we bovendien een zeer betrokken aandeelhouder met een indrukwekkend netwerk.'
Van den Ende & Deitmers nam eerder vergelijkbare belangen zoals onder andere in Eyeworks. Reinout Oerlemans, oprichter van Eyeworks: 'Advance heeft de sleutel gevonden om interactieve media en televisie inhoudelijk goed op elkaar te laten aansluiten.
'Met Stay or Go vorig jaar en Je Echte Leeftijd dit jaar hebben wij met Advance een goede modus ontwikkeld om niet alleen een succesvol televisieprogramma neer te zetten, maar ook om via internet een langdurige relatie aan te gaan met de kijker'.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!