Creative agency Lemon Scented Tea lanceert de nieuwe merkcampagne van Twente, waarin een boodschap voor de drukke Randstedeling centraal staat: Tijd zat, in Twente. De Randstedeling zou tijd tekort en veel stress ervaren, terwijl ze het in Tukkerland wat rustiger aan doen.
Eigenzinnige Tukkers
‘Tuurlijk hebben we in Twente ook volle dagen en moeten we dingen doen en regelen, maar we hebben hier een ander ritme’, zegt Quirine ter Haar van Twente Marketing. ‘We doen dingen op onze manier, waardoor wij die tijdsdruk niet zo ervaren.’ Gijsbregt Vijn van Lemon Scented Tea: ‘Door een heel duidelijke tegenstander te formuleren, creëren we een verhaal met een interessante spanningsboog. Zo laten we eerst zien dat we tijd ophalen in Twente, om die vervolgens uit te delen aan de Randstad. Zodat we mensen de hele campagne blijven boeien.’
Twentse Tijd Truck
Om te laten zien dat Twente tijd zat heeft, trekt de Twentse Tijd Truck – bemand met Twentse studenten – langs verschillende zomerfestivals om tijd uit te delen aan iedereen die tijd tekort komt. In de vorm van Twents bier, waarvan festivalbezoekers 18 minuten (glas) of 42 minuten (XL-fles) kunnen genieten. Daarnaast kunnen mensen via de video en online game ‘Klik op Tijd’ extra tijd winnen in Twente. Zoals twee uur extra zweten in de sauna of vijf uur langer uitslapen.
Tukkers betrekken
De Twentse Tijd Truck wordt onder andere aangejaagd met pre-rolls en een campagne op Facebook en Instagram. Verder is de truck te volgen via het platform tijdzatintwente.nl. Ter Haar: ‘We vonden het erg belangrijk om Twentse ondernemers te betrekken bij de campagne. Op het platform krijgen zij dan ook ruimte om aanbiedingen te doen. Alleen geven ze geen korting weg, maar tijd.’ De truck trekt nog tot en met oktober langs festivals in Nederland.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!