Een van de leukste dingen van SXSW is de enorme hoeveelheid startups die er rondlopen.
Naast het Nederlandse Surfly (samen surfen) en Pauline van Dongen (Wearable Solar) zijn er tientallen anderen die allemaal de ambitie hebben uit te groeien tot een nieuwe Twitter (Twitter kreeg in het eerste jaar van zijn bestaan - 2006 - een enorme ' boost' tijdens SXSW).
Veel van de startende bedrijven bieden meer van hetzelfde, of variaties op een thema. Soms heel heldere concepten, zoals Tethr, (webmeetings met automatische transcriptie) en soms volstrekt onbegrijpelijke, doorgaans afkomstig uit Japan.
Mooi van eenvoud zijn de bewegende, interactieve richtingaanwijzers van Points Sign. Flexibel, functioneel, aandachttrekkend en leuk. Mede-oprichter Andrew Zolty wilde wel even op video uitleggen wat de bedoeling is.
Ook bijzonder, en inspelend op de enorme aandacht voor Quantified Self, is de Sex Tracker Nipple. Bijhouden hoe vaak je het doet, en op welke manier, en dat dan weer benchmarken tegen anderen... De posters hingen vandaag overal, maar het initiatief lijkt vooral een leuke grap.
Andere leuke startups die ik sprak waren Likter (locatiegebaseerd, real-time reviews en interactie), Gabstr (The adrenaline of proximity, soort 'FourSquare meets Tinder').
ook Impossible Project (Polaroid afdrukken gekoppeld aan je smartphone) en WannaGo.com, (recensies en wensenlijstjes uit je eigen netwerk) spraken mij zeer aan.
Eervolle vermelding krijgt Eric Schwartzman van 'Comply Socially' die online modulaire trainingen geeft waarmee bedrijven zich indekken tegen mogelijke rechtszaken.
Hij was de enige die mijn informatie snel en correct ter plaatse opvolgde en me verraste met het weetje dat als je in de VS een tweet verstuurt namens je werkgever, of over je werkgever, en dat feit vergeet te melden in de tekst van de tweet (#ad), je zo een boete van 11.000 dollar kunt krijgen.
Waarvan akte.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!