In de categorie ‘dilemma’s voor de communicatieprofessional’ heb ik er hier weer een: voor wie schrijven we nu eigenlijk? Voor mensen of voor robots?
Als communicatieadviseurs moeten we niet meegaan in elk verzoek van de klant om losse bouwsteentjes.
Over framing, reputatie en 'kort pittig’.
Met een glossy image nephorloges verkopen via nep-websites. Met fake prijzen en aftellende voorraad.
Het is natuurlijk een vreselijk programma, maar af en toe zitten er prachtige communicatiecases in. Zoals gisteren met het UWV en Parkmobile.
In een van de panels tijdenw SXSW werd gepoogd een onderscheid te maken tussen de verschillende categorieën nepnieuws.
GIF-jes zie je voornamelijk als grappige items in informele communicatie. Dit terwijl ze voor het overbrengen van meer ingewikkelde boodschappen ook heel doeltreffend kunnen zijn. In een sessie over het gebruik van GIF-jes in journalistiek op SXSW werden verschillende tips gegeven. Collega Chantal Schepers geeft hier de meest interessante die je ook zakelijk kunt toepassen.
Het Uber-model blijkt uitstekend te kopiëren.
Leuke bijvangst van een bezoek aan SXSW zijn de innovatieve manieren om aandacht te vragen of business te doen. Naast ‘posters, badges, stickers & T-shirts’, natuurlijk.
Fakenews was één van de topthema's van SXSW dit jaar. Yasmine Green van Google's Jigsaw gaf er een geheel eigen draai aan.
De data van het daten.
'Good news travels fast, fake news travels faster'
Digital strategist Claire Woodcock geeft op SXSW een aantal oplossingen.
Met presuasion creëer je een ideaal umfeld voor je boodschap.
Er zijn popconcerten in Amsterdam die minder opgemerkt blijven dan de World Tour van Salesforce.
Hoe kies je uit 1377 sessies en 50 borrels?
Ladies and Gentlemen: we’ve got him: dé marketingcommunicatie-hype van 2016 (én 2017): Employee Advocacy. Employee Advocacy is gebaseerd op het principe dat als medewerkers bedrijfsberichten of door het bedrijf aangedragen berichten verspreiden, het bereik veel groter is dan dat van het bedrijf zelf. Maar als bedrijven massaal hun nieuws laten verspreiden door hun medewerkers. Werkt dit dan nog? Of keert de wal ook dát schip?
Employee Advocacy werkt. Mits er goed over nagedacht is en de gekozen aanpak aansluit goed aansluit bij de belangen en doelen van de medewerkers. Waaraan moet je denken, en welke platforms zijn er?
Dutch Take Over House en Dutch Wave zetten Nederlandse creatieve sector in het zonnetje.