Bijna de helft is niet gecharmeerd van de tv-programmering in de zomermaanden en kijkt daarom minder vaak. Dat concludeert mediawinkel bol.com in haar Zomertijd Onderzoek dat het bedrijf vandaag publiceerde. Naast meer lezen en sporten, gaan mensen er vaker op uit met de kinderen en 30 procent eet vaker buiten de deur. Ook vrienden krijgen zomers meer aandacht.
De tijdsbesteding verlegt zich bij ruim de helft van de Nederlanders in de zomer nadrukkelijk van tv kijken naar meer en vaker lezen. Als Nederlanders in de zomer dan toch tv kijken, willen ze vooral zelf bepalen wat ze kijken en niet afhankelijk zijn van de zomerprogrammering. Zo ziet bol.com in de verkoopcijfers een significante stijging van tv-series op dvd die zomers niet worden uitgezonden.
Het bol.com Zomertijd onderzoek is online uitgevoerd onder ruim 500 respondenten (n=507) door Goos Marketing Research.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!