De maanden juli en augustus worden gekenmerkt door de grote aantal mensen, die op vakantie gaan. Hoewel de media deze periode bestempelen als komkommertijd, liggen in de zomermaanden de kansen voor adverteerders voor het oprapen. Volgens enkele exploitanten is er door het explosieve mobiele gebruik van consumenten, steeds minder een vakantiedip te zien in het bezoek van online kanalen.
Keith Ta (Country Manager Widespace) 'In de zomermaanden verplaatst het grote publiek zich van desktop naar mobiel. Ze zijn minder vaak achter een bureau te vinden en juist vaker onderweg. Ze gaan dagjes uit en natuurlijk op vakantie. Maar in al deze situaties hebben ze hun mobiele apparaten bij zich.'
Joris Bouman (Channel Manager bij News Media/ TMG) 'Sinds 2012 zien wij op ons netwerk elk kwartaal een ‘double digit’ groei van het aandeel mobiel, inmiddels zijn we over de 50 procent. Opvallend daarbij is dat de traditioneel rustigere zomerperiodes juist een versnelling laten zien in de groei van mobiel, in zowel applicaties als mobiele websites.'
Volgens Mark de Weerd van uitgeverij Wegener is er zelfs een stijging in de mobile traffic te zien: 'De lokale en regionale nieuwsvoorziening van eigen regio of woonplaats kent geen landsgrenzen, en wordt via mobiele websites of applicaties ook op het vakantieadres gevolgd. In de maanden juli en augustus is een stijging van 15 procent aan traffic via smartphone waarneembaar.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!