'Een zeer goed uitgevoerde advertentie met grote impact', meldde de vakjury onder voorzitterschap van NRC-hoofdredacteur Peter Vandermeersch. 'De afbeelding is heel plastisch, en komt daardoor enorm binnen. Het vermalen van kuikentjes zit in het woord, het doet bijna pijn.'
De jury kende de tweede plaats toe aan Foodwatch, en de Wildlife Justice Commission eindigde op de derde plek. Foodwatch was daarnaast de favoriet van ruim 15.000 stemmers voor de publieksprijs.S
Samenwerking Willem de Kooning Academie
Voor de NRC Charity Awards werkt NRC samen met Willem de Kooning Academie. NRC heeft aanstormend talent van de academie gevraagd om een campagne te ontwikkelen voor een goed doel. 260 goede doelen hebben een motivatie ingestuurd. Op basis van deze motivaties heeft NRC twintig goede doelen geselecteerd waarvoor de studenten van Willem de Kooning Academie aan de slag zijn gegaan.
Jury
De vakjury bestond uit Peter Vandermeersch, Pim Gerrits (Creatief Directeur Lemz), Krista Rozema (Art Director KesselsKramer) en Jeroen van Zwam (Creatief directeur Ceci n’est pas un bureau). Deze jury heeft de twintig advertenties beoordeeld op vormgeving, het gebruik van beeld en de kracht van de boodschap.
De NRC Charity Awards zijn in het leven geroepen op initiatief van NRC en bedoeld om charitatief Nederland te ondersteunen bij het bereiken van hun doelgroep. Zowel de vakjury- als de publieksprijzen bestaan uit een dubbele advertentiepagina in zowel NRC Handelsblad als nrc.next ter waarde van 50.300 euro bruto mediawaarde.
Zie hier de advertentie in het groot.
Credits
Stichting Bite Back - Creatie Thijs Mosterman
Foodwatch - Creatie Nelleke van Lomwel & Laura Hooreman
Wildlife Justice Commission - Creatie Lieve Eek & Lisa Wals
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!