Uit de onderzoeksresultaten van het Utrechtse online marketing bureau Zeo onder 150 Nederlandse MKB ondernemers. Het onderzoek, dat jaarlijks plaatsvindt, is er op gericht inzicht te verschaffen in de online marketing trends binnen het Midden- & Kleinbedrijf.
In 2013 kwam in dit onderzoek naar voren dat slechts 41,9% van de ondernemers in het MKB een website had die geschikt was voor mobiel gebruik. Nu blijkt uit een herhaling van dat onderzoek dat het aantal mobiele websites in 12 maanden is gestegen met ruim 38%. Het aantal MKB-ers dat aangeeft te beschikken over een mobiele website komt hiermee uit op 58%. Van de overige ondernemers geeft echter 40% aan dat zij van plan zijn binnen een jaar over te gaan naar een website die is aangepast voor mobiel gebruik. Deze onderzoekscijfers zouden betekenen dat in 2015 bijna 75% van de ondernemers in het MKB rekening houdt met mobiele bezoekers door middel van een geoptimaliseerde website of app.
Chris Jongeling (online marketing bureau Zeo): ”Er zijn zo veel bezoeken naar websites vanaf mobiele apparaten, het is goed om te zien dat het MKB daar nu ook op inhaakt. De afwachtende houding die we vorig jaar tegen kwamen lijkt zich nu om te zetten in bereidwilligheid om te investeren. Niet gek ook als je bedenkt dat Marketingfacts voorspelt dat de mobile commerce in Nederland binnen 4 jaar een omzet van 1.07 miljard euro gaat halen.”
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!