Srebrenica scoort dankzij actieve twitteraars hoog in bereik

In samenwerking met Spot brengt Adformatie de wekelijkse GfK Twitter TV Ratings.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Winaar van deze week is de geruchtmakende documentaire van 2Doc over Srebrenica, met een Twitter bereik van ruim 77 duizend. Een nadere analyse van de cijfers laat zien dat het deze positie niet alleen heeft te danken aan het hoge aantal twitteraars. (Dat is namelijk slechts iets meer dan van Nieuwsuur). Maar vooral ook aan het feit dat de 2Doc kijkers bijzonder actief waren. In totaal werden er bijna vierhonderd tweets meer verstuurd over de Srebrenica documentaire, wat resulteert in een veel hoger aantal Twitter impressies (228 duizend) en een hoog Twitter bereik.

Voor het overige laten de statistieken weinig uitschieters zien. Wat wel goed waarneembaar is, is dat Twitter bereik niet enkel afhangt van een groot aantal twitteraars. Zo weet Andere Tijden een bescheiden aantal twitteraars te activeren (61), maar wel een relatief hoog bereik te creëren. Blijkbaar hebben de twitteraars die naar dit programma kijken een verhoudingsgewijs groot aantal volgers.

Ook Goede Tijden, Slechte Tijden doet het goed, zowel in aantallen twitteraars en tweets als in impressies. Het resultaat in termen van bereik valt naar verhouding echter tegen.

De interactieve tabel geeft het Twitter bereik, de Twitter impressies, twitteraars en tweets weer. Het Twitter bereik staat voor het aantal unieke personen dat tijdens het programma bereikt is via Twitter. Impressies staat voor het totale aantal tweets dat gelezen is over het programma. Twitteraars betreft het aantal personen dat een tweet over het programma heeft verstuurd en Tweets staat voor het totale aantal tweets over het programma.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie