Het blad, dat zes keer per jaar gaat verschijnen (gedrukte oplage van het eerste nummer: 100.000 exemplaren) richt zich op hoogopgeleide vrouwen tussen 30 en 45 jaar, die druk zijn met werk, kin-deren en hun sociaal leven. Volgens de bedenkers van Flow, Astrid van der Hulst en Irene Smit, gaat het tijdschrift ‘alles anders doen’: het blad zelf, de organisatie erachter en de advertentie-exploitatie. Zo krijgt het vier katernen die alle op verschillende papiersoorten worden gedrukt, bevat het blad achterin steeds een uit-neembaar boekje en roept het geheel een gevoel op van een notitieboekje, met talloze uitneembare elemen-ten. Qua organisatie zijn Van der Hulst en Smit (beide in deeltijd, ook een noviteit in de Sanoma-gelederen) samen hoofdredacteur, maar feitelijk opereren ze als creative director. Tussen het tweetal en de uitgever Special Interest is een commercieel manager benoemd, die zich onder meer met de financiën bezighoudt. Het hoofdredactioneel duo gaat ook zelf advertentie-concepten bedenken voor het blad. Van der Hulst: ‘Zo-als bijvoorbeeld uitneembare recepten met Iglo-producten.’ Smit omschrijft de formule van het nieuwe tijd-schrift als ‘Me time magazine’: ‘Een mooi blad dat je rust geeft in je leuke maar drukke bestaan. Ontstressen, op een toon van Hollandse nuchterheid, en met oplossingen voor dagelijkse problemen.’ De vier katernen van het blad luiden ‘live mindful’, ‘spoil yourself’, ‘feel connection’ en ‘simplify your life’. Flow is een van de grootste introducties van Sanoma in jaren. In zijn vernieuwde opzet moet het product ook laten zien wat Sanoma Uitgevers allemaal in huis heeft. Flow gaat 6,95 euro in de winkel kosten.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!