RTL en StukTV willen samen 'nog betere content ontwikkelen voor de nieuwe kijker, jongeren tussen de 18 en 35 jaar'.
De drie videomakers van StukTV, Giel de Winter, Thomas van der Vlugt en Stefan Jurriens voeren wekelijks een opdracht uit die hun kijkers hebben bedacht. RTL gaat StukTV ondersteunen op het gebied van formatontwikkeling, distributie, promotie, sales en de ontwikkeling van hun presentatie skills. Zowel online als op televisie. De samenwerking heeft een looptijd van 2 jaar.
StukTV zegt over de samenwerking met RTL: 'Wij zijn blij met de stap naar RTL. Dit geeft ons de kans om een breder publiek aan te spreken en onze persoonlijke skills verder te ontwikkelen. Er zal voor onze kijkers weinig veranderen behalve dat we ze blij kunnen maken met meer en betere content.'
Erik Kepper, manager RTL MCN: 'Giel, Thomas en Stefan zijn talentvolle videomakers met een grote, trouwe en relatief jonge fanbase. Met de komst van StukTV zijn we niet alleen in een klap de grootste MCN van Nederland, maar hebben we bovendien een nog grotere, diverse pool aan creatief talent die veel voor RTL kan betekenen. Samen gaan we nog meer vaart zetten achter het ontwikkelen van heel veel mooie, innovatieve formats, zowel online als offline.”
Erland Galjaard, algemeen programmadirecteur RTL Nederland: 'We willen verder bouwen aan onze programmering om de groeiende groep, voornamelijk jonge mensen, die niet alleen meer lineair kijkt te voorzien van de beste programma’s en video’s. Samen met StukTV gaan we op zoek naar formats die zowel online als op televisie werken.'
RTL MCN is eind 2014 van start gegaan en vertegenwoordigt online talenten en videomakers binnen de thema’s entertainment, urban lifestyle, fashion, muziek, fit & food en sport, waaronder influentials Onnedi, ZU5E en Mertabi.
Foto: Thomas, Giel en Stefan van StukTV. (Fotograaf Marco Heyda)
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!