RTL Lounge richt zich op de 'jonge vrouw van nu'. De zender is in eerste instantie te ontvangen via de digitale pakketten van UPC en Ziggo. Daarnaast is RTL in gesprek met andere distributeurs.
RTL Lounge biedt Nederlandse en internationale programma's als 'Goede Tijden, Slechte Tijden', 'Gooische Vrouwen', 'RTL Travel', 'Nigela Bites', 'Project Runway' en 'Bouwval Gezocht', de zender biedt ook exclusieve programmering met de Nederlandse telenovelle 'Lotte' en dramaseries als 'Fashion House' en 'Desire' en het reisprogramma 'Rough Guides'.
Bert Habets, ceo RTL Nederland: 'Digitale televisie wordt steeds belangrijker. Het is ons doel om hier optimaal op in te spelen met een onderscheidend en kwalitatief aanbod. Daarom is de lancering van RTL Lounge voor ons bedrijf van groot belang.'
De programma's worden bij RTL Lounge niet onderbroken door commercials en starten elk heel of half uur. Tevens biedt de zender previews van RTL-programma's. Zo is de nieuwe aflevering van 'Goede Tijden, Slechte Tijden' bij RTL Lounge 's ochtends al om 10.30 uur te zien. Daarnaast kunnen kijkers die de aflevering bij RTL 4 hebben gemist, deze de volgende dag om 19.30 uur zien bij RTL Lounge.
De zender is vanaf 2 oktober te ontvangen door de abonnees van UPC met een Royaal pakket en door Ziggo-klanten met een Film & Entertainment pakket of een Digitaal Totaal pakket.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!