Vanmiddag is aan de medewerkers van Omnicom Media Group (OMD, PHD) meegedeeld dat Van den Borne per direct vertrekt.
Hij laat aan Adformatie weten dat hij en OMG 'in goed overleg' uit elkaar zijn gegaan.
Van den Borne werd per 1 oktober 2015 ceo Omnicom Media Group Netherlands. Daarvoor leidde hij Havas Media in Amstelveen. Van den Borne was verantwoordelijk voor OMG-bureaus OMD en PHD, plus de labels Annalect, Resolution, Accuen en Fuse.
Charlier
In juli werd bij OMG in de Benelux plots de Belg Jean-Luc Charlier aangesteld als Executive Vice President Omnicom Media Group Benelux. Van den Borne verklaarde toen dat 'deze rol is gecreëerd vanuit de wens versneld te willen groeien in de Benelux. Met een focus op transformatie en het verbeteren van interne processen. Dit is een interne aangelegenheid, dus Jean-Luc wordt niet zichtbaar voor onze klanten'.
Nieuwe directeur(en)
OMG moet nu op zoek naar in feite twee directeuren. Sinds het vertrek van Hank van Dijk vorig jaar bij OMD is die plek ook nog niet ingevuld. Dat zou nog wel steeds de bedoeling zijn.
Zusterbureau PHD doet het goed in new business. Onlangs werd het prestigieuze Rabobank-account gewonnen.
Fotocredits: Rick Romkes