Dat meldt Multiscope naar aanleiding van een onderzoek naar de sites van 95 grote luchtvaartmaatschappijen, reisbureaus en touroperators. Uit het onderzoek blijkt dat 88% van de luchtvaartmaatschappijen hun producten en diensten online aanbiedt, tegen de helft van de reisbureaus en touroperators. De websites van de reisbureaus en touroperators zijn bovendien veel minder uitgebreid en minder toegespitst op de mogelijkheden van internet. Zo biedt 28% van de reisbureaus en touroperators de mogelijkheid het boekingsproces te personaliseren, tegen 75% van de luchtvaartmaatschappijen.
Opmerkelijk is het negatieve oordeel van Multiscope over de webbased reisbureaus, die alleen op internet opereren. Het merendeel van deze organisaties biedt naast reizen en vakanties ook niet-relevante producten en diensten aan op de website, waardoor het geheel volgens Multiscope een rommelig kaarkter krijgt. Bovendien is de helft van de websites maar in één taal leesbaar.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!