RedactiePartners wordt Contenture

De nieuwe naam past bij de transitie die het onderdeel van FD Mediagroep doormaakte: van dienstverlener voor merken en redacties naar data driven contentspecialist.

Deze focus ontstond vanuit een behoefte in de markt, zegt managing partner Paul Gremmen (foto). 'Als onderdeel van FD Mediagroep praten we met veel bedrijven. En die willen in hun domein graag autoriteit worden. Ze beschikken over kennis, kunde en geweldige cases, maar toch ziet hun doelgroep ze niet als thought leader.'

Volgens Gremmen moeten bedrijven relevante antwoorden geven op de vragen waarmee hun doelgroep worstelt. 'Onze data-aanpak helpt daarbij. Eerst brengen we de vragen van die doelgroep in kaart via data-analyses. Hierdoor weten we welke informatiebehoefte er is, wanneer de doelgroep welke informatie zoekt en wat de beste route is om daarop in te spelen.'

RedactiePartners bestaat vijftien jaar. In 2012 nam FD Mediagroep een strategisch belang in het bedrijf.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie