Reclamecode nu duidelijker over wat wel en niet mag qua reclame in blogs én vlogs

Reclamecode Social Media, geïntroduceerd in 2014, was niet altijd duidelijk.

Sinds januari 2014 staan er regels voor bloggers en vloggers in de Nederlandse Reclame Code. De Reclamecode Social Media is opgesteld omdat het voor consumenten soms onduidelijk is dat bedrijven betalen voor berichten, blogs en vlogs op sociale media of dat bedrijven op een andere manier bij sociale media betrokken zijn.

De Code verbiedt deze praktijk niet, maar verplicht  blogger en vloggers wel om eerlijk hierover over te communiceren.

Ook voor vloggen

In de praktijk blijkt dat niet altijd duidelijk was of de Code ook voor vloggen geldt. Daarom is de toelichting bij de Code op dit punt verduidelijkt, mede op verzoek van adverteerders en marketeers die vlogs inzetten voor de promotie van hun producten of diensten.

DDMA is houder van de Reclamecode Social Media. Diana Janssen, directeur DDMA: ‘DDMA heeft intensief samengewerkt met partijen als BvA, IAB Nederland, Thuiswinkel.org en samenwerkende uitgevers om te zorgen voor een heldere Code die laat zien wat wel en niet mag met reclame in sociale media.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie