Racelegende Sir Jackie Stewart in Heineken-commercial Formule 1

Heineken begint de samenwerking met Formule 1 met de nieuwe campagne 'When You Drive, Never Drink'

In juni dit jaar kondigde Heineken een meerjarig partnerschap met de Formule 1 aan. Dit weekend is de officiële start van deze samenwerking: de Grand Prix Heineken Italië op het circuit van Monza.

Binnen het partnerschap heeft verantwoorde alcoholconsumptie een essentiële plek. Heineken wil het Formule 1 platform gebruiken om de boodschap &;geen alcohol in het verkeer&; op een aansprekende manier te uiten.

Onder de paraplu van de &;Enjoy Heineken Responsibly&; campagne heeft het biermerk een tv-commercial met Sir Jackie Stewart gemaakt, die inmiddels al veelvuldig op de Nederlandse tv te zien is. Stewart is naast Formule 1 legende ook een groot voorvechter van (verkeers)veiligheid. In de commercial slaat hij - door de jaren heen - keer op keer een Heineken af omdat hij nog moet autorijden.

&;Verantwoord drinken is cool&;
Marketingcommunicatieadviseur Lisa van der Heijden: &;Het is de typerende Heineken-manier om verantwoord drinken ‘cool’ te maken en zo bij te dragen aan een gezonde sociale norm rondom alcohol. Dit uitgangspunt hanteren we inmiddels al vele jaren. We zijn ervan overtuigd dat – naast goede wetgeving, handhaving en opvoeding – verantwoord drinken (ook als dat in bepaalde situaties helemaal geen alcohol betekent) alleen bereikt kan worden als het ook nastrevenswaardig is.&;


Publicis Italy heeft de campagne gemaakt.

Credits
CEO&ECD Publicis Italy & ECD Publicis WW: Bruno Bertelli 
Executive Creative Director Publicis Italy: Cristiana Boccassini 
Executive Creative Director Heineken: Luca Cinquepalmi
Executive Creative Director Publicis Italy: Marco Venturelli
Associate Creative Director: Bruno Vohwinkel
Art Director: Alessandro CAndito
Strategic Planners: James Moore 
International Group Account Director: Lorenza Montorfano 
Account Manager: Silvia Ghiretti
Agency Producer: Mariella Maiorano

Heineken
Sr. Director Global Heineken Brand: Gianluca Di Tondo Heineken 
Director Global Heineken Brand Communication & Digital: Anuraag Trikha  
Global Heineken Brand Communication Manager: Daniela Iebba

Productie
Anorak Berlin/Independent London
Director: Gary Freedman 
Executive Producer: Christiane Dressler
Producer: Jason Kemp
Dop: Stephane Vallee
Post Production: MPC London
Editor: Adam Spivey 
Sound Studio: Grand Central Sound Studio London

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie