Publicis stoot De PersoneelZaak van de troon

Publicis/Maximum is met vijf Magneten de grote winnaar bij de uitreiking van de SJP Magneten geworden. Hiermee werd de jarenlange hegemonie van De PersoneelZaak doorbroken.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De PersoneelZaak scoorde met vier Magneten voor KPMG, Dienst Justitiële Inrichtingen en Achmea ook goed. Publicis won al zijn prijzen voor de uitingen binnen de ‘Geschikt/Ongeschikt’-campagne voor Koninklijke Landmacht. De enige gouden Magneet ging naar Euro RSCG in de categorie Geïntegreerd voor de ‘The ICT Job’-campagne voor de AIVD.

In totaal werden er 14 Magneten uitgedeeld ten opzichte van 18 vorig jaar. Toen viel er nog vijf keer goud. Steam won twee Magneten voor ‘Doe-het-zelf-dag’ voor UMC Utrecht.

Verder was er een Magneet voor DDB Amsterdam voor ‘Sollicitant per koerier’ voor Swift Mega Koeriers, Ara M/V voor ‘Coolbox’ voor Brand Amsterdam en Co Unlimited voor ‘Maakjijstraksnaam’ voor Reed Business. De Jong Talent Magneet ging dit jaar naar Laura Bording en Marleen Leuverink (Willem de Kooning Academie). De studenten kregen dit jaar de opdracht een wervingscampagne te bedenken voor de opleiding voor butlers.

Volgens juryvoorzitter Marion de Vries (The Reputationals) viel op dat met name het niveau in de categorie Interactief tegenviel. ‘De meeste internetsites zijn ronduit saai en voorspelbaar. Heel veel verrassende acties, virals et cetera die door het jaar zichtbaar waren, zijn niet ingezonden.’

De Magneten werden gisteravond in de Lichtfabriek in Haarlem uitgereikt.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie