Project Crowley: alternate reality game van Microsoft & Indie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Medewerkers van de Nederlandse vestiging van Microsoft zijn al negen weken op de hoogte van een genaamd Crowley en het al net zo geheimzinnige Silver Line Society.

Ze zijn op zoek naar clues en lossen raadsels op om uit te vinden wat het nu eigenlijk is, van wie het is en wat de bedoeling is. Het blijkt een alternate reality game (ARG) te zijn, ingezet door Microsoft om zijn medewerkers meer in contact met elkaar te laten brengen.
Amsterdams reclamebureau Indie bedacht deze ARG.

Creative director Lode Schaeffer geeft aan dat het voor Indie iets heel nieuws was. ‘We zijn een reclamebureau. Maar deze briefing van Microsoft was wel een van de leukste die je als reclamebureau kunt krijgen. Een vernieuwend instrument voor organisatieontwikkeling ontwikkelen. Een hele uitdaging.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie