Prijs internetreclame gaat stijgen

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Vandaag een aardig verhaal van Richard Smit in het over de prijs van internetreclame.

Die lijkt te stijgen door de toegenomen vraag. Een aantal betrokkenen komt aan het woord, ook de van het Tijdschrift voor Marketing wordt nog aangehaald. (Uit het onderzoek blijkt dat marketeers dit jaar meer geld gaan steken in internetreclame.)

Bas Seelen van Adlink ziet adverteerders voor bepaalde vormen van internetreclame weer in de rij staan. McKinsey waarschuwt zelfs voor forse prijsstijgingen.

Titus Eikelboom van mediabureau Stroom zag bij zoekmachinemarketing al een verviervoudiging van de prijzen in twee jaar tijd.

Vreemd is alleen dat de adverteerders allemaal naar de sites met een groot publiek trekken. Terwijl internet nu juist zo mooi kansen biedt om specifieke groepen te bereiken. Misschien is er toch nog wat uitleg nodig?

Igor Beuker verwacht de komende jaren ook schaarste aan reclamemogelijkheden bij de grote portals.

Opmerkelijk is de uitspraak van Eikelboom dat er maatregelen nodig zijn om het sponsoren van redactionele content op sites te reguleren. 'Omdat de overheid terugschrikt voor controle op internet, mag op internet bij de promotie van alcohol en bij kinderreclame nog van alles wat buiten internet allang niet meer mag.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie