Door kennis en technologie te combineren, verwacht Platform 161 klanten te voorzien van inzichten over hun daadwerkelijke bereik. Platform161 is naar eigen zeggen voorloper in Europa op het gebied van op maat ontworpen digitale advertentie technologie. Screen6 is wereldleider op het gebied van crossdevice identity management.
Tot de functionaliteit die Screen6 aan het platform toevoegt, behoren cross device frequency capping, retargeting en conversion tracking.
Aan de samenwerking ging een wereldwijde zoektocht naar partners vooraf. Dat Platform 161 uiteindelijk uit kwam bij een Amsterdams bedrijf, is volgens Marco Kloots (foto), ceo en oprichter van Platform161, ' omdat Screen6 de enige leverancier van een crossdevice oplossing is die hun product kan aanpassen op lokale privacy wet en regelgeving.'
Oprichter David Jong vult aan dat de Screen6 technologie geen gebruik maakt van third party data. Ook gebruikt Screen6 geen PII (Personal Identifiable Information) bij hun cross device matching. 'Met andere woorden, met deze integratie begeeft Platform161 zich niet op het controversiële terrein van device fingerprinting.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!