In de nieuwe commercial laten verschillende meisjes zien wat de vrouwelijke emoji's uitbeelden, zoals het verven van nagels of het knippen van hun haar. De mannelijke symbooltjes doen juist stoere dingen als fietsen, zwemmen en worden bijvoorbeeld afgebeeld als politieagent.
En dat is niet zoals de meiden willen worden aangesproken.
P&G-maandverbandmerk Always deed onderzoek onder 1.000 Britse jonge vrouwen tussen de 16-24 jaar.
Bijna de helft vindt de vrouwelijke emoji’s stereotiep.
Niet alleen clichés
Bijna de helft vindt ook dat de symbooltjes niet alle vrouwelijke interesses laat zien.
70 procent is van mening dat niet alleen de clichés zouden moeten worden afgebeeld.
Procter & Gamble keek naar de emoji’s omdat jongeren ze in overvloed gebruiken op sociale media.
70 procent van de ondervraagde meiden gebruikt ze meerdere keren per dag, 82 procent gebruikt ze dagelijks.
De commercial is de derde in de Always Like a Girl-campagne, die in de Warc 100 als effectiefste campagne van 2015 vermeld staat.
Always #LikeAGirl - Girl Emojis
Bron: Marketing Magazine
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!