Papieren huis-aan-huis folder nog steeds populair

80% van de Nederlanders komt na het lezen van een folder in actie.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De huis-aan-huis folder bereikt 12,7 miljoen Nederlanders. 96% daarvan leest wel eens een folder. Na het lezen van een folder komt meer dan 80% in actie. Gemiddeld wordt 17 minuten per week besteed aan het lezen van folders.

Ook groeit het gebruik van folder-apps, maar waar de papieren folder vaak leidt tot het bezoeken van winkels en aankopen, leidt het bekijken van digitale folders vaak tot het bezoeken van de website. 

Digitaal
61% van de Nederlanders leest alleen een papieren folder en een kwart leest zowel papieren folders als digitale folders. De folder wordt vooral geraadpleegd om op de hoogte te zijn van speciale aanbiedingen. Ruim de helft (51%) leest folders ter ontspanning en komt naar aanleiding hiervan in actie (meer dan 80%). Zo koopt de papieren folder-lezer regelmatig producten die in de folder staan (50%) en zet de folder ook aan om bepaalde winkels te bezoeken (46%). De digitale folder wordt vaker gebruikt om producten te vergelijken (34%) en is de poort naar de website (29%). 

In totaal zijn er 37 folders van zeven branches onderzocht. In de onderstaande tabel is te zien welke branches het meest worden bereikt met folders.

Onderzoek
Het onderzoek &;NOM Folder Monitor 2015&; is uitgevoerd door onderzoeksbureau GfK in opdracht van DDMA Businessgroep Verspreidingen, onder leiding van de NOM.

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Karlijn Nijkamp
Hallo Adformatie,

De afbeelding 'netto_bereik_folders_per_branche.png' is niet meer beschikbaar. Is er een mogelijkheid om deze te zien?
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie