Ook Albert Heijn komt met verantwoorde spaaractie

Plus lanceerde deze week al een 'educatieve spaaractie', bij Albert Heijn gaat het over gezond eten.

Foodstars
Albert Heijn

Grote supermarkten laten het goede voorbeeld zien. Eerder deze kwam Plus met een spaaractie met een uitgesproken educatief karakter. Met 'Buiten in Nederland' leren kids namelijk over de natuur. Bij Albert Heijn gaat de spaaractie deze keer - zo werd vrijdagochtend bekend gemaakt - over gezond eten. Het lanceert namelijk ‘Foodstars’, een nieuwe spaaractie die kinderen moet inspireren om gezonder te eten. Het gaat om een kaartspel – met wederom een digitale component in een app – waarbij 64 karakters gebaseerd op producten uit de Schijf van Vijf gespaard kunnen worden.

Onderliggende doel? ‘Kinderen laten ontdekken hoe leuk en lekker gezond eten eigenlijk is.’ De spaaractie maakt dan ook onderdeel uit van de ambitie van Albert Heijn om iedereen in Nederland te helpen bij een gezondere levensstijl. En dat is hard nodig volgens de ceo van Albert Heijn, Marit van Egmond. Zij zegt dat ongeveer de helft van de kinderen in Nederland dagelijks onvoldoende groente en fruit eet.’ De rationale achter Foodstars is dat de basis voor gezond en duurzaam eten al op jonge leeftijd begint. ‘Kinderen die meer weten over voedsel, hebben meer kans op een gezond voedingspatroon.’

Dit is de bijbehorende commercial:

Foodstars: De leukste games om je tanden in te zetten.

App

Naast de spelletjes die met de kaarten gespeeld worden (gratis kaartenset bij besteding van 5 euro aan groente en fruit), komt de Foodstars-app iedere week met ruim 10 nieuwe creatieve, sportieve, muzikale en culinaire challenges.

De spaaractie loopt van 7 september tot en met 4 oktober. In deze periode verschijnt ook de kids Allerhande, een speciale uitgave met makkelijke en gezonde recepten voor kinderen. Én het tweede nummer van ‘Beter Eten’ komt uit. Dit magazine, gericht op een gezonde leefstijl, staat volgens Albert Heijn boordevol inspiratie, informatie en tips over gezonder eten en leven voor elk budget.

YouTubers erbij

De campagne werd overigens afgetrapt door YouTube- en TikTok -influencers Kalvijn en Senna. Zij daagden deze week een aantal kinderen van groep 8 van basisschool De Werveling in Soest uit voor de allereerste challenge.

 

 

Lancering in Soest
Lancering in Soest

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie