Overslaan en naar de inhoud gaan

Ook Albert Heijn komt met verantwoorde spaaractie

Plus lanceerde deze week al een 'educatieve spaaractie', bij Albert Heijn gaat het over gezond eten.
Foodstars
Foodstars
© Albert Heijn
Foodstars
Foodstars
© Albert Heijn

Grote supermarkten laten het goede voorbeeld zien. Eerder deze kwam Plus met een spaaractie met een uitgesproken educatief karakter. Met 'Buiten in Nederland' leren kids namelijk over de natuur. Bij Albert Heijn gaat de spaaractie deze keer - zo werd vrijdagochtend bekend gemaakt - over gezond eten. Het lanceert namelijk ‘Foodstars’, een nieuwe spaaractie die kinderen moet inspireren om gezonder te eten. Het gaat om een kaartspel – met wederom een digitale component in een app – waarbij 64 karakters gebaseerd op producten uit de Schijf van Vijf gespaard kunnen worden.

related partner content for mobile comes here

Onderliggende doel? ‘Kinderen laten ontdekken hoe leuk en lekker gezond eten eigenlijk is.’ De spaaractie maakt dan ook onderdeel uit van de ambitie van Albert Heijn om iedereen in Nederland te helpen bij een gezondere levensstijl. En dat is hard nodig volgens de ceo van Albert Heijn, Marit van Egmond. Zij zegt dat ongeveer de helft van de kinderen in Nederland dagelijks onvoldoende groente en fruit eet.’ De rationale achter Foodstars is dat de basis voor gezond en duurzaam eten al op jonge leeftijd begint. ‘Kinderen die meer weten over voedsel, hebben meer kans op een gezond voedingspatroon.’

Dit is de bijbehorende commercial:

Foodstars: De leukste games om je tanden in te zetten.

App

Naast de spelletjes die met de kaarten gespeeld worden (gratis kaartenset bij besteding van 5 euro aan groente en fruit), komt de Foodstars-app iedere week met ruim 10 nieuwe creatieve, sportieve, muzikale en culinaire challenges.

De spaaractie loopt van 7 september tot en met 4 oktober. In deze periode verschijnt ook de kids Allerhande, een speciale uitgave met makkelijke en gezonde recepten voor kinderen. Én het tweede nummer van ‘Beter Eten’ komt uit. Dit magazine, gericht op een gezonde leefstijl, staat volgens Albert Heijn boordevol inspiratie, informatie en tips over gezonder eten en leven voor elk budget.

YouTubers erbij

De campagne werd overigens afgetrapt door YouTube- en TikTok -influencers Kalvijn en Senna. Zij daagden deze week een aantal kinderen van groep 8 van basisschool De Werveling in Soest uit voor de allereerste challenge.

 

 

Lancering in Soest
Lancering in Soest
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in