David Lette (Heineken): ‘We koppelen duurzaamheid voor het eerst aan het merk Heineken’
Deze week kwam Heineken met de buitenreclamecampagne ‘Groener, met elk rondje’. Het merk wil consumenten ‘meenemen’ in de…
Een aantal merken en concerns communiceren al actief over hun duurzame ambities, via de pers en soms middels campagnes. Heineken communiceerde daar tot nu toe niet prominent over. Totdat we deze week een abri-campagne uitgehangen zagen worden met de boodschap: ‘Heineken bier voor Nederlandse markt 100% groen gebrouwen.’ De bijbehorende stoere claim is dat Heineken Nederland in 2030 ‘volledig circulair wil zijn. Waarom wil Heineken de groene merkattributie steviger aan het merk Heineken koppelen? Directeur marketing David Lette: ‘Dat we dit nu met ons moedermerk kunnen doen betekent ook dat we consumenten nog meer kunnen meenemen in de reis die we maken, op weg naar een circulair biertje in 2030.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid