Het is toch elk jaar weer een uitdaging. Hoe maak je iets leuks van zoiets saais en degelijks als het jaarverslag. De NS, toch bepaald geen love brand, koos voor een ‘gewaagde strategie’. Het liet cabaretiers Vincent Bijlo en dominee Gremdaat samen met spoken word artiest Micky Wo in een video terugblikken op 2015.
Vrije hand
Relatief veilige comedians, maar toch. Volgens communicatiedirecteur Bartho Boer kregen de critici volledig de vrije hand en was er geen regie op de boodschap. ‘Dat zie je ook wel terug in de video’s. Vincent Bijlo is behoorlijk kritisch over het aantal treinen dat op tijd rijdt en over de vertrokken topman.’ Bijlo: 'Als je met de trein gaat, krijg je vierhonderd keer te horen dat je niet moet vergeten uit te checken en hun eigen topman vergeten ze te ontslaan. ‘ Boer: ‘Je bent met zo’n jaarverslag aan allerlei strenge regels gebonden. Daar is niemand in geïnteresseerd, behalve een enkele financiële stakeholder. We wilden alle kritiek die er is ook een beetje met een knipoog benaderen.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!