NS kiest voor Content Beat

Aanleiding is een nieuwe aanbesteding van het relatiemagazine Spoor.

Na een bureau-oriëntatie heeft NS voor het ontwikkelen van de overkoepelende contentmarketingstrategie voor reizigers in het sociaal-recreatief segment gekozen voor Content Beat. Aanleiding van de opdracht aan Content Beat is een nieuwe aanbesteding van het relatiemagazine Spoor in combinatie met een online inspiratieplatform dat in april 2017 van start gaat.

SOM3
‘We hebben voor Content Beat gekozen vanwege hun visie op contentmarketing en omdat zij een aanpak ontwikkeld hebben, SOM3, die ons aansprak en veel vertrouwen gaf’, zegt Karin ter hofte, communicatiemanager bij het NS Klantmediateam. De SOM3 van Content Beat staat voor Strategie, Organisatie, Maken, Marketing en Meten. Aan de basis van de SOM3-aanpak staan heldere processen, structuren en doelen om resultaat gedreven content te ontwikkelen en om langdurige klantrelaties op te bouwen.

‘Onderdeel van hun werkwijze was dat ze bij ons op de afdeling kwamen zitten. Hierdoor waren de lijnen kort en konden we snel schakelen. Dat moest ook wel, want Content Beat moest voor ons in zes weken de overkoepelende contentmarketingstrategie ontwikkelen en dat hebben ze met succes gedaan.’

Over het vervolgtraject meldt Ter Hofte dat alle stakeholders inmiddels hun goedkeuring op de overkoepelende contentmarketingstrategie hebben gegeven. ‘De volgende stap is de strategie op een efficiënte wijze implementeren en onze content daarop aanpassen’, aldus ter Hofte.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie