President David Moritz, creative director Gabrielle Rein en accountmanager Raegan Gillete ervaarden zelf hoe het is om een 'naaktcampagne' te schieten. Moritz vond dat hij iets nodig had om de herpositionering op een 'duidelijke' manier bekend te maken.
Tegenover Adweek vertelde Moritz dat de shoot is geïnspireerd op het idee van de naaktfoto's waarmee Sagmeister & Walsh hun fusie bekend maakten in 2012. De creatieve industrie reageerde cool op de foto's en op basis van de shoot kreeg Sagmeister & Walsh veel aanvragen om meer te vertellen over hun campagnes en samenwerkingen.
Letterlijke transformatie
Toen creative director Rein een personal trainer nam - om fit te worden na haar zwangerschap - dacht Moritz aan de foto's van Sagmeister & Walsh. Moritz: 'Rein raadde mij aan om mee te trainen en door de fysieke transformatie die ik onderging, kwam ik op het idee voor deze shoot. Er bestaat geen betere metafoor om een transformatie letterlijk in beeld te brengen.'
Viceroy Creative is niet bang dat potentiële klanten afte schrikken. Aaron Bearce, Chief Financial Officer bij Viceroy Creative: 'Ons werk wordt ook beoordeeld op de "buitenkant" en op deze manier laten we weinig aan de verbeelding over. Daarnaast willen we mensen beroeren met een vleugje humor. Dat is iets wat ons onderscheidt van grote bureaus. Wij laten zien dat we anders durven te zijn en dat we niet bang zijn om risico's te nemen.'