Voor het derde jaar op rij brengt familiebrouwerij Warsteiner een speciale reeks Art Collection glazen uit. De drie limited edition glazen zijn dit jaar vormgegeven door drie Europese illustrators. De tulpglas heeft dit jaar het thema: One of the world’s biggest small family breweries.
Met deze glazen wil Warsteiner de betrokkenheid en passie voor kunst en design laten zien.
Logo als zon
Een van de drie artiesten is de Nederlander Eric van den Boom (BoomArtwork). De stijl van de Nederlandse illustrator typeert zich door kleurrijke patronen, sterke lijnen en vintage details. Van den Boom: ‘Door de vaste plek van het Warsteiner logo op het glas, was het een leuke uitdaging om de illustratie eromheen te ontwerpen. In het ontwerp heb ik het logo als een zon gebruikt die met haar stralen ervoor zorgt dat alles groeit, bloeit, leeft en ontwikkelt.’
De andere ontwerpers zijn de Duitser Andy Gellenberg en een Italiaanse collectief van drie genaamd Art of Sool is een Italiaans artistiek team gevormd door 3 kunstenaars.
Binnenkort webshop
Bij aankoop van een krat Warsteiner Premium Pils krijgen consumenten één glas gratis. De Tulpglazen staan in speciale displays tentoongesteld. Daarnaast zullen de Art-glazen in verschillende Warsteiner-horecagelegenheden worden gebruikt. Binnenkort komt Warsteiner met een eigen webshop waar consumenten de Art Collection-glazen kunnen kopen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!